Kuopion Vesi haluaa palvella asiakkaitaan tiedottamalla ajankohtaisista asioista ja mahdollisista häiriötilanteista.

«Takaisin

Asiakastiedote: Rekisteröitymällä tekstiviestipalveluun saat tietoa palvelukatkoksista ja häiriöistä

Kuopion Vesi ottaa 14.11.2017 käyttöön tekstiviestipalvelun. Palvelun kautta on tarkoitus tiedottaa palvelun piirissä olevia asiakkaita vesihuollon ennakoiduista käyttö- ja huoltokatkoksista, vesimittarinvaihdoista sekä häiriötilanteista. Tekstiviestin välityksellä lähetetään viestin rajallisen merkkimäärän vuoksi ydintieto ja lisätietoja asiasta saa jatkossakin tarvittaessa soittamalla asiakaspalvelunumeroihimme tai sähköisesti Kuopion Veden verkko- ja Facebooksivuilta. 

Rekisteröidy tästä

Tekstiviestipalvelussa on mahdollista valita viestin lähetys tekstiviestin sijasta myös sähköpostiosoitteeseen. Palvelu on käytettävissä myös kerrostalojen asukkaille vaikka asiakkaina ovat taloyhtiöt. Rekisteröityminen on kaikille maksutonta ja numerotietoja käytetään vain vesihuollon tiedotukseen.

Tekstiviestipalveluun on poimittu palvelun käyttöönottovaiheessa puhelinnumeroita jonkin verran myös viestipalvelun tuottavan Tietokouran toimesta julkisista numerorekistereistä mutta poimintatulos on jäänyt huomattavasti odotettua suppeammaksi. Niille, joiden numerot ovat automaattirekisteröinnin piirissä, tulee kuluvan viikon aikana tekstiviesti rekisteröinnistä. Jos rekisteröintiviestiä ei tule kuluvan viikon aikana, rekisteröityminen kannattaa käydä tekemässä itse.

Tekstiviestipalvelun käyttöönotto on ollut koko vuoden projekti. Palvelun käyttämissä taustaohjelmissa on tarvittu paljon valmistelevaa työtä, jotta viestit saadaan lähtemään oikein. Sitä työtä sekä ohjelman käytön opettelua jatketaan vielä käyttöönoton jälkeenkin. Parhaiten tekstiviestipalvelu toimii ennakoiduissa tilanteissa. Äkillisissä tilanteissa tekstiviestipalvelu on haasteellisempaa, kun tilannekuvan muodostamiseen menee aina oma aikansa ja tärkeänä osana sen kannalta erityisesti vedenlaatuhäiriöissä ovat edelleen asiakkaiden yhteydenotot.

Lue laajempi juttu asiasta 11.11.2017 ilmestyneestä asiakaslehdestämme www.pisaroita.com.